torsdag 23 mars 2023

23/3

 Idag var det gruppdag igen och i Lenas grupp gjorde vi lite samma som förra veckan, mjuka föreläser och korsrörelser men idag la jag till att barnen fick vars en lite sjal och en bild med ett känslouttryck som barnen med sjalen fick illustrera de olika känslorna det var spännande att se hur naturligt visa barn hanterade detta, andra härmade ngn kompis och för några var det svårt. Vi avslutade vslutade med att leka fruktsallad.


I Amiras grupp har vi målat till musik. Vi lyssnade på klassisk musik ( Mozart). Barnens uppgift var att måla efter den känsla som de fick i kroppen. All barn kände glädje. De målade stranden, slott, regnbåge..







Jag känner mig som om jag är på en bal säger en flicka. Jag är kronprinsessa. Jag ska måla ett slott. 

Vi har också firat en sexåring idag. 


 Och sist men inte minst fick Husnis grupp har kollat lite mer  på  Usb ägg. Vi fick se olika färger och mönster former.  Vi har lärt oss mer matematik triangel, rektangel, 
cirkel mm. 
Till slut fick barnen se på sina kläder eller kropp så som under fingrar. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar