Barnen får ett "mönsterkort" där de ritar vilken ordningsföljd de vill att pärlorna ska komma när de skapar sitt pärlband.
Sedan följer de sin ritning och när de gjort mönstret färdig börjar de om frånn början och då " loopar" de mönstret.
Barnen får på ett lekfullt och skapande sätt utveckla sin förståelse för att beskrivningar måste vara i rätt ordningsföljd och att inget går förändras, då blir det "en bugg". Att arbeta med digitalisering i förskolan kan ske på många olika sätt.
Idag har 5 av våra Hajar åkt iväg på teater, /workshop på Mazettihuset, det handlade om hål och olika sorters hålrum.
Vi fick ett begränsat antal platser och de platser vi fick meddelades oss sent igår De femåringar som var här idag fick följa med och sedan lottade vi ut två platser till 4 åringarna. Orättvist tyckte några barn och så kan det kännas, nästa gång kanske de får följa med.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar