tisdag 3 december 2019

Tisdag 3 december

Hej!
Idag har vi i Ballonggruppen 🎈 läst en taktil bok som heter Raska på,Alfons Åberg.
Vi sjöng en sång "jag ska bara" där barnen fick lägga till vad de bara skulle  

ex: på vad vi och barnen sa🌝

jag ska bara ,jag ska bara äta färdigt

Jag ska bara ,jag ska bara,äta godis färdigt

Jag ska bara jag ,ska bara pyssla färdigt

Jag ska bara jag ska bara lyssna färdig på kapitlet i min ljudbok, 

Jag ska bara,jag ska bara spela färdigt

Jag ska bara,jag ska bara sova färdigt

Alla sjöng medan Yvonne höll pulsen med trumman till oss.

Ja ni förstår🌝

Sedan spelade vi teater där vi spelade olika roller från boken, alltså dramatiserade det vi läst. 
Vi kommer efter jul och Nyår spela mer teater med barnen i Ballonggruppen.

Efter maten kollade vi på Julkalendern som vi kommer göra fram till jul🤶🎅.



Vi har även öppnat lucka nr 3.
Visa att du tänker på någon🌝


Ha en fortsatt trevlig dag!
Haj haj







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar